Twaalf marketingacties van automerk MINI en de omnichannelwinkel van Hans Anders kwamen afgelopen week voorbij op onze social media-kanalen.
Hans Anders heeft in Muiden een omnichannelwinkel geopend 'vol merkbeleving en technische snufjes'. In de nieuwe vestiging in winkelcentrum Maxis is onder meer plaats voor videoschermen, een touchscreen als informatiepunt, een selfservicehoek en interactieve digitale spiegels.
MINI staat bekend om zijn kleine auto's, maar de marketing daarachter is groots. In de wekelijkse Facebook-rubriek 12x kwamen een dozijn voorbeelden van marketingacties van MINI voorbij. Zo hangt er een MINI in een skilift, vaart er één op het water en wordt de auto ingezet in verschillende guerillamarketingacties.
Verder op Facebook een poster van Amerikaanse antiwapengroeperingen tegen supermarktketen Kroger, robots bij Lowe's en de leukste advertenties van oktober.
Op Pinterest kwam afgelopen week een video voorbij van Greentoe. Dit online platform koppelt de vraag van consumenten aan retailers die het gewenste product voor de beste prijs aanbieden. Gebruikers van de handelsplaats geven aan welk product ze zoeken en welke prijs ze ervoor over hebben. Greentoe koppelt de vraag aan het netwerk van aangesloten retailers en de partij die als eerste het prijsaanbod accepteert, rondt de verkoop af.
Maison Martin Margiela heeft een vestiging geopend in Porta Nuova, het zakelijke hart van Milaan. Het winkelgebied belooft met de hoge huurprijzen en beperkte ruimte een exclusieve trekpleister voor luxelabels als Christian Louboutin en Les Hommes te worden. In de minimalistische boetiek van Maison Martin Margiela vinden consumenten luxe beautyaccessoires, schoenen en designproducten voor in huis.
Verder op Pinterest onder meer visual merchandising van H&M-dochter Monki, een manier om producten met behulp van schaduwen onder de aandacht te brengen en een pop-upstore van fashionlabel Lacoste.
Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.
Reacties 0