Hyundai opent digitale showroom

Automerk Hyundai heeft een showroom geopend waar consumenten via tablets en zonder tussenkomst van verkoper een auto kunnen aanschaffen. De showroom in het Britse Bluewater-winkelcentrum nabij Londen is hiervoor voorzien van twaalf tablets.

Daar vinden consumenten alle informatie over de drie nieuwste modellen van het Koreaanse merk. De tablets zijn verbonden aan het Rockar-netwerk, waar klanten hun auto via internet kunnen kopen. Oprichter Simon Dixon van Rockar denkt dat deze koppeling een grote invloed heeft op de traditionele autoverkoop. “Consumenten die niet op zoek zijn naar een nieuwe auto gaan niet snel naar een dealer. Zij zullen echter wel eerder een winkel in een winkelcentrum binnenlopen om toch even een kijkje te nemen bij een auto die hun aandacht trekt.”

Uit eigen onderzoek van Rockar bleek onlangs dat veertig procent van de Britten sneller een nieuwe auto zouden kopen wanneer zij hierbij geen contact hoeven te hebben met verkopers. Daarnaast gaf vijftig procent aan sneller een nieuwe auto te willen kopen wanneer het net zo gemakkelijk zou zijn als het kopen van kleding, boodschappen en elektronica.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends