Subway mikt op uitbreiding via GAMMA

Broodjesformule Subway onderzoekt met GAMMA een aantal locaties om inpandige restaurants bij de bouwmarktketen te openen. “Deze samenwerking is het begin van iets moois”, zegt senior area development manager Justin Goes over deze ambitie in het novembernummer van RetailTrends.

De eerste vestiging onder één dak met de doe-het-zelfformule opende in september in de GAMMA in Amsterdam-Zuidoost. Er volgen nog meer locaties, zoals bij GAMMA in Apeldoorn-Noord. “Daar vestigen we ook een Drive Thru. Onze tweede, na Alkmaar. Verder hebben we nog een aantal locaties op het oog die we samen met Intergamma screenen.”

Hoewel Subway nog niet met andere partijen praat over een samenwerking wil dat niet zeggen dat dit niet kan gebeuren, benadrukt Goes. Subway werkt namelijk met niemand op basis van exclusiviteit. “We zijn groot genoeg om zo principieel te kunnen zijn. We gaan onszelf niet tekort doen, doordat we goede deals missen omdat we eerder exclusiviteit hebben gegeven.”

In het novembernummer van RetailTrends gaat Justin Goes verder in op de ontwikkelingen bij de broodjesformule. Daarnaast schetst hij het belang van transparantie in een franchiseorganisatie. De situatie bij Bakker Bart noemt hij ‘onvoorstelbaar’. “Iedereen kan zien dat Bakker Bart en de franchisers mijlenver uit elkaar liggen. Die kloof is niet te overbruggen zolang de organisatie niet het boetekleed aantrekt.”

Het novembernummer van RetailTrends verschijnt eind deze week met EtailTrends 6. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends