'Genoeg ruimte in Nederland voor Amazon Fashion'

De komst van Amazon naar Nederland kan een aanzuigende werking hebben op de e-commercemarkt in ons land. “Hoe meer mensen online winkelen, hoe beter”, zegt een woordvoerder van Wehkamp in De Gelderlander.

Uit sectorprognoses van ING en Rabobank blijkt dat de modebranche volgend jaar weer op een kleine plus kan rekenen. Vooral de onlineverkoop kent goede vooruitzichten, ziet de woordvoerder van Wehkamp. Er is volgens hem dan ook genoeg groei voor een nieuwe speler in deze branche.

Amazon ging woensdag van start met zijn Nederlandstalige webwinkel, waarin vooralsnog alleen e-books te koop zijn. De etailer heeft echter de activiteit Amazon Fashion al gedeponeerd bij het Europees merkenregister, waarbij wordt gesproken over de verkoop van kleding, sieraden en schoenen.

Vooral modeketens die in de winkelstraat actief zijn zouden de komst van de Amerikaanse etailer vrezen. De gouden tijden in de modebranche zijn volgens brancheorganisatie INretail echter allang voorbij. Winkels hebben harde klappen gekregen, stelt manager pers en pr Paul te Grotenhuis. De ketens die na de recente shake-out nog bestaan, doen volgens hem ‘kennelijk iets goeds’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!