HEMA blijft het meest onmisbare merk

Nederlandse consumenten hebben HEMA voor het zevende jaar op rij verkozen tot het meest onmisbare merk van ons land. Dat blijkt uit de top honderd van meest onmisbare merken waarvoor het European Institute for Brand Management (EURIB) duizend consumenten ondervroeg.  

Driekwart van de ondervraagden zou het jammer vinden als HEMA het komend jaar verdwijnt. De top drie bestaat verder uit bol.com en Kruidvat. Bol.com staat op de tweede plaats, met een onmisbaarheidscore van zeventig procent. In 2013 was dat nog 59 procent. Kruidvat laat met zijn score van 68 procent andere drogisterijketens als Etos (37 procent) en DA (26 procent) ver achter zich.

Waar Action vorig jaar nog 44 procent scoorde, komt de discountformule dit jaar met 58 procent uit de bus. Huishoudketen Blokker daalt juist van 61 procent naar 58 procent. Daarmee hoort de keten voor het eerst sinds 2008 niet meer bij de top-10. Dat komt volgens EURIB doordat Blokker moeite heeft een eigentijds gevoel uit te stralen.

Ranglijst meest onmisbare retailmerken: 

20142013MerkScore
11HEMA75%
211bol.com70%
34Kruidvat68%
43Albert Heijn67% 
87IKEA63%
1012Lidl61%
1137Action58%
129Blokker58%
1315Marktplaats57%
2130Aldi51%
2824V&D47%
3127Xenos46%
3448Jumbo45%
3639GAMMA44%
4557McDonald's42%
5445C&A39%
5936Bruna39%
6077Media Markt39%
7047Etos37%
8170Praxis36%
8543H&M35%
9449Intratuin34%

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!