Burger King betreedt Indiase markt

De Amerikaanse fastfoodketen Burger King opent de komende maanden circa twaalf vestigingen in India. In de vestigingen zal geen rundvlees op de kaart staan, maar alleen producten van schapen- en kippenvlees en veganistische producten.

De eerste vestiging in het land opent in New Delhi. India is op de lange termijn een van de grootste markten wereldwijd, zei ceo Rajeev Varman van de Indiase tak van de fastfoodketen tegen Reuters. “Burger King ziet India zeker als één van de grootste kansen voor de toekomst.” Na de opening van de restaurants worden volgens hem de verdere groeiplannen bepaald.

Met de uitbreiding naar India is Burger King vertegenwoordigd in honderd landen. Concurrent McDonald’s is al bijna twintig jaar actief in het land. De fastfoodketen opende er in 1996 zijn eerste restaurant en beschikt er inmiddels over meer dan 250 vestigingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!