De uitbreiding van de Deense winkelketen Flying Tiger in ons land verloopt te langzaam. Dat zegt directeur Annemieke Degens Dil in De Financiële Telegraaf. “Het mag wel wat sneller.”
Van de huidige twaalf vestigingen openden er twee dit jaar hun deuren. “Vorig jaar waren dat er een stuk meer”, aldus Degens Dil. Voor verdere uitbreiding kijkt ze naar steden met meer dan honderdduizend inwoners, zoals Alkmaar, Amersfoort en Zwolle.
In de zoektocht naar geschikte locaties laat Degens Dil zich naar eigen zeggen leiden door een onderbuikgevoel. Bij de Amsterdamse winkel wist ze gelijk dat ‘dit hem moest worden’. Daarnaast moet een pand midden in de stad staan. “Er staat in de Nederlandse binnensteden best veel leeg, maar ik wil op echt een goede plek zitten.”
Het steeds wisselende assortiment vormt de kracht van de formule, zei Degens Dil in het januarinummer van RetailTrends. De keten biedt 24 collecties per jaar aan. “Het wisselt dus steeds maar we hebben wel een vaste basis: zo zijn er altijd leesbrillen, maar wisselen de monturen. Dat maakt het spannend om telkens weer naar de winkel te komen.”
Flying Tiger ontevreden over Nederlandse groei
Gepubliceerd op 18 november 2014 om 00:00
Reacties 0