The Style Outlets moet als een dorp aanvoelen

Projectontwikkelaar Neinver heeft het ontwerp voor Amsterdam The Style Outlets gepresenteerd. Het outletcentrum, dat naar verwachting in 2017 zijn deuren zal openen, moet met een moderne uitstraling en een uitgebreid restaurant- en winkelaanbod zowel binnen- als buitenlandse bezoekers trekken voor een dagje uit.

Neinver heeft voor het project de handen ineen geslagen met Soeters Van Eldonk architecten. Het ontwerp is met de kernelementen water, steen, glas en groen geïnspireerd op het Nederlandse landschap. Duurzaamheid, daglicht, vegetatie en het gebruik van water spelen een cruciale rol in het ontwerp. “Moderne en traditionele elementen worden gecombineerd en er wordt gebruik gemaakt van het industriële erfgoed van Sugar City”, aldus Sebastian Sommer, business development director van Neinver.

Het ontwerp is een combinatie van een typisch winkelcentrum en het concept van een dorp. Dankzij de diverse pleinen, terrassen, tuinen, recreatiezones en winkels in de vorm van huizen, moet het centrum aanvoelen als een dorp. Daarnaast is het ontwerp zeer transparant, waardoor daglicht eenvoudig zijn weg naar binnen vindt. Tevens wordt er gebruik gemaakt van milieuvriendelijke elementen, zoals zonnepanelen en groene zones.

Amsterdam The Style Outlets zal met achttienduizend vierkante meter aan retailoppervlak ruimte bieden aan 115 winkels en 1450 parkeerplaatsen. Daarnaast krijgt het complex een recreatie- en restaurantgedeelte van duizend vierkante meter.

Bekijk meer afbeeldingen van het ontwerp op onze Facebook-pagina.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!