MyOrder is gestart met een pilot voor mobiel bestellen en betalen van frisdranken, warme dranken en snacks bij vendingmachines. De oplossing maakt gebruik van de beacontechnologie en maakt het nu ook mogelijk om klanten via hun smartphone extra diensten aan te bieden.
MyOrder werkt gedurende het traject samen met telemetrieprovider Vendon. Tijdens de pilot worden automaten voorzien van een beacon die via bluetooth contact maakt met de smartphone van de consument. Dit doet hij op het moment dat de smartphone bij de automaat wordt gehouden. Vervolgens komt er een verbinding tot stand met de MyOrder-app. Via deze app wordt na akkoord een beperkt bedrag vrijgegeven voor een aankoop via de automaat. Gebruikers kiezen op de automaat hun gewenste aankoop zoals zij gewend zijn, vervolgens geeft de automaat de gekozen snack of drank vrij, waarna het eerder vrijgegeven bedrag direct wordt verrekend met het bedrag van de aankoop. De transactie staat vervolgens ook in de MyOrder-app.
“De MyOrder vendingoplossing helpt exploitanten meer inzicht te verkrijgen in het aankoopproces”, aldus oprichter en commercieel directeur Thomas Brinkman van MyOrder. “De technologie kan gebruikers in de buurt herkennen, via pushberichten met aanbiedingen naar de automaat trekken en ook na het betalen een hogere loyaliteit realiseren.” De nieuwe technologie wordt getest op het Lyceum Oudehoven in Gorinchem.
Bekijk op RetailWatching een video van dit concept.
Mobiel betalen bij verkoopautomaat via beacons
Gepubliceerd op 19 november 2014 om 10:58
Reacties 0