Schoenenmerk Ugg heeft in de Verenigde Staten zijn eerste omnichannellocatie geopend. De winkel is gevestigd in de Amerikaanse stad Washington en is onder meer voorzien van RFID-technologie en high definition-touch screens.
Via de schermen kunnen consumenten meer informatie krijgen over producten waar zij meer over willen weten. Hiervoor dienen zij het product mee te nemen naar een scherm, waarna deze via RFID geactiveerd wordt. Vervolgens krijgen zij een overzicht met bijpassende productopties, zien zij een video met stijladvies en hebben ze de mogelijkheid om zichzelf een sms of e-mail te zenden met een productlink. Daarnaast brengen de schermen het online aanbod van het merk naar de winkelvloer.
“Al vijf jaar investeren wij in deze aanpak om de banden met de shoppers te verstevigen”, aldus Dave Powers, omnichanneldirecteur bij moederconcern Deckers Brands. “In de nieuwe UGG-winkel combineren we het beste van digitale en fysieke winkeltechnieken.”
De winkel kent tevens twee maatwerkprogramma’s. Zo is er het Ugg By You-programma. Hierbij klanten hun eigen variatie kunnen aanbrengen bij de basisstijlen van het merk. Daarnaast is er het ‘Bling it On’-programma waarmee de klant kristalpatronen van Swarovski kan aanbrengen.
UGG opent high-tech winkel in Washington
Gepubliceerd op 20 november 2014 om 12:11
Reacties 0