Een parodie op de Apple Store en robots in de magazijnen van Amazon passeerden afgelopen week op de social media-kanalen van RetailTrends Media.
Ter gelegenheid van zijn duizendste verjaardag komt de Londense Borough Market met een parodie op de Apple Store. In The Real Apple Store zijn meer dan duizend soorten appels uitgestald op de manier waarop Apple zijn iPhones, iPads en MacBooks presenteert. De opening van de winkel viel samen met de dag van de appel.
Verder is het robotleger van Amazon klaar voor de kerst. Meerdere magazijnen zijn uitgerust met oranje apparaten die de gevulde stellingen naar pickers brengen. Die lopen daardoor kilometers per dag minder, terwijl ze nu niet honderd maar driehonderd items per uur verwerken.
In de wekelijks Facebook-rubriek 12x een rondje door de duurste winkelstad van de wereld. Onder meer de flagshipstores van G-Star en Burberry in Hong Kong sierden het fotoalbum, terwijl ook de storedesigns van HITGallery en Brooks Brothers het bekijken waard zijn.
Ook was er op Facebook aandacht voor de bodyscanner van de Nederlandse winklekten Lincherie, het ontwerp van Amsterdam The Style Outlets, een originele vendingmachine van het Britse Lay's en de fysieke komst van mymuesli naar Nederland.
Op Pinterest kwamen afgelopen week de kerstetalages van Bergdorf Goodman in New York voorbij. Het warenhuis brengt in elke etalage door middel van zijn mannequins en visual merchandising een hommage aan verschillende kunstvormen, zoals ballet en het theater. Hiermee laat de retailer op een stijlvolle manier aan het winkelend publiek zien waar de keten voor staat, zegt eigenaar Chris Ramey van marketingbureau Affluent Insights. "De consument kiest voor zijn aankopen de partij waarvan de waarden overeenkomen met de zijne."
Boze online shoppers zullen zich begrepen voelen door de virtuele klantenservice onder de naam Amelia, zo hopen ontwikkelaars IPsoft. Amelia kan aan de hand van de woorden van een klant zijn stemming peilen en daarop inspelen door de juiste informatie te tonen. Als de vraag van een consument niet naar tevredenheid wordt beantwoord, neemt een werknemer het chatgesprek over.
Verder op Pinterest onder meer visual merchandising van Louis Vuitton en het futuristische storedesign van de fashionretailer Dissh.
Volg RetailTrends Media ook Facebook en Pinterest.
Reacties 0