Amazon verkoopt in de metro van New York

Amazon brengt zijn assortiment via interactieve schermen naar verschillende metrostations in New York. De online retailreus hoopt hiermee zijn verkopen voor de feestdagen te stimuleren.

De advertenties van Amazon zijn te zien op honderd schermen van 47 inch. Deze zijn verspreid over twaalf metrostations, waaronder Grand Central Station en Union Square. In totaal hebben de schermen een dagelijks een bereik van 1,2 miljoen reizigers. De helft van deze schermen is geplaatst op de perrons, terwijl de andere helft nabij de in- en uitgangen van de stations hangen.

Reizigers kunnen via de schermen door het elektronica-assortiment van de etailer swipen. Hierbij krijgen zij meer informatie over het product, inclusief realtime prijs wanneer zij op een product tikken. Wanneer zij het gewenste product gevonden hebben kunnen zij een QR-code scannen of sms laten verzenden naar hun smartphone waarmee zij het cadeau kunnen bestellen.

De campagne van Amazon loopt tot en met 23 december. Dit is de laatste dag waarop consumenten een cadeau kunnen bestellen en het op tijd in huis hebben voor de kerst. Eerder dit jaar sloegen designfirma Control Group en het New Yorkse metrostelsel de handen ineen om verschillende metrostations te voorzien van interactieve schermen. Deze tonen de verschillende routes van de metro. Amazon is de eerste retailer die de schermen gebruikt om op te adverteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!