Juweliersketen Lucardi biedt sinds kort kindersieraden aan in de webwinkel van Brandkids. Het aanbod is ter aanvulling op het kledingassortiment van de online moderetailer, zo laat managing director Theo Koomen van Lucardi weten aan RetailNews.
Klanten van Brandkids die kindersieraden aanschaffen ontvangen de bestelling via de webshop, maar die sieraden komen van Lucardi. Daarvoor zijn de systemen van de twee retailers vergaand geïntegreerd, aldus medeoprichter Hans Lormans van Brandkids. Zo kunnen consumenten hun bestellingen ook ruilen en retourneren via de winkels van Lucardi.
Lucardi werkt al op een soortgelijke manier samen met bol.com. Als Plaza-partner haalt de winkelketen daar omzet binnen die gelijkstaat aan die van twee eigen winkels, zo zei Koomen eerder al tegen RetailNews. De kans dat Lucardi op korte termijn uitbreidt naar een tweede Plaza-site is echter klein, zegt hij nu. “Als we onze online aanwezigheid verbreden, sluiten we liever aan op complementaire webshops.”
Theo Koomen gaat in het decembernummer van RetailTrends dieper in op de uitdagingen van e-commerce voor de krimpende juweliersbranche. Ook spreekt hij over het faillissement van Siebel en de toekomst van fysieke winkels van Lucardi. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0