In-store experience specialist Mood Media werkt sinds kort samen met muziekherkenningsdienst Shazam. Samen introduceren zij onder meer Shazam In-Store, een op locatie gebaseerd product voor mobiele marketing.
Shazam-In Store maakt gebruik van het Presence-signaal van Mood. De app maakt verbinding met het mobiele apparaat van de consument met behulp van een onhoorbaar digitaal watermerk via de muzieksystemen van de retailer. Om verbinding te kunnen maken, moet de klant eerst de Shazam-app activeren, zodat een muzieknummer of audiobericht kan worden geïdentificeerd. De app herkent vervolgens het watermerk en stuurt de gewenste informatie van een muzieknummer en gerichte inhoud van het bedrijf rechtstreeks naar het mobiele apparaat van de klant. Momenteel kent Shazam ruim honderd miljoen maandelijks actieve gebruikers.
“Gebruikers krijgen met één druk op de knop toegang tot gerichte interactieve inhoud van detailhandelaren en merken", zegt president Claude Nahon van Mood Media International. "Ze hoeven er niet naar te zoeken of het in te typen.” De oplossing wordt momenteel gebruikt door Office Depot in hun Office Depot- en OfficeMax-winkels in de Verenigde Staten.
Mood kondigde begin september de eerste fase voor implementatie van de Presence-technologie aan. Het signaal wordt op dit moment op meer dan 175 duizend locaties toegepast.
Reacties 0