Pizza Hut laat onderbewustzijn pizza samenstellen

De Amerikaanse keten Pizza Hut zet in het Verenigd Koninkrijk eyetracking in bij het bestellen van pizza’s. Het systeem baseert de samenstelling van de pizza op de oogbewegingen van de klant.

Klanten krijgen via een tablet afbeeldingen van twintig verschillende ingrediënten te zien. De eye tracker registreert daarbij waar de ogen van de klant het langst naar kijken, waardoor de pizza volgens leverancier Tobii Technology binnen 2,5 seconden door zijn onderbewustzijn wordt samengesteld.

De eyetrackingleverancier heeft zes maanden aan het menu gewerkt, dat naar alle vernieuwde Britse restaurants van Pizza Hut wordt uitgerold. Het systeem gebruikt een wiskundig algoritme om tot de perfecte pizza te komen. Uit de tests bleek dat 98 procent van de mensen uiteindelijk tevreden was met het resultaat, stelt Tobii Technology. Wanneer ze niet tevreden zijn kunnen ze de scan opnieuw uitvoeren.

Met de nieuwe bestelmethode probeert Pizza Hut de eetervaring opnieuw uit te vinden, aldus head of marketing Kathryn Austin. Eerder kwam de keten al met een shoppable video en een interactieve tafel. “We wilden wat nieuwe dingen uitproberen met het traditionele menuformat en we zijn verheugd dat we ’s werelds eerste ‘Subconsious Menu’ hebben ontwikkeld.”

Bekijk op RetailWatching een video over het Subconsious Menu.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!