Hoogvliets tuktuk en de kassasymfonie van Edeka

De tuktuk voor de online boodschappendienst van Hoogvliet en de kerstcommercial van Edeka kwamen afgelopen week voorbij op onze social media-kanalen.

De tuktuk kennen we vooral uit Thailand. Hoogvliet zet deze wagen vanaf komend jaar echter in voor de bezorging van online bestelde boodschappen. Waar het karretje gaat rijden is nog onduidelijk. Meer details over de pilot  die in januari start, worden later bekendgemaakt.

Edeka trok al een miljoenenpubliek met zijn commercial 'Supergeil', waarin muzikant Friedrich Liechtenstein op bijzondere wijze de producten van de supermarktketen aanprijst. De Duitse retailer heeft nu opnieuw een hit met zijn kassasymfonie, waarvoor de caissières gezamenlijk een van de bekendste kerstliedjes ten gehore brengen.

In de wekelijkse Facebook-rubriek 12x kwamen afgelopen vrijdag een dozijn Nederlandse retailers voorbij die winkels in het buitenland hebben. Uiteraard was er plek voor spelers als C&A, Suitsupply en HEMA, maar ook Mexx sierde het fotoalbum. Het modehuisconcern werd vorige week failliet verklaard, waardoor onduidelijk is hoeveel winkels er straks nog in het buitenland staan.

Verder op Facebook 'De aardappeleters' van IKEA, chaotische taferelen tijdens Black Friday en de leukste advertenties van november.

Op Pinterest kwam afgelopen week een video voorbij van de 'connected store' van eBay en Rebecca Minkoff in New York. Consumenten maken hier volgens beide partijen kennis met het shoppen van de toekomst. Via interactieve spiegels kunnen shoppers bijvoorbeeld de collectie bekijken, drankjes bestellen of het licht in de paskamer aanpassen. Hiermee moeten consumenten een prettige winkelervaring krijgen. "Als je vijf dingen past die uiteindelijk niet naar je zin zijn, heb je de neiging om de winkel te verlaten", zegt head of innovation Steve Yankovich van eBay. "Maar stel dat je de producten in een andere kleur of maat kan bekijken, terwijl je nog in de paskamer bent?" De 'connected store' wordt na New York ook geïntroduceerd in San Francisco en Los Angeles. 

Lingerieketen La Perla heeft in Milaan zijn eerste vestiging voor mannen geopend. Consumenten vinden er onder meer luxe ochtendjassen en pantoffels, die in de winkel met marmeren vloer en grote displays worden gepresenteerd. Nog dit jaar opent La Perla Men ook een winkel in Londen, terwijl in februari een winkel in Shanghai volgt. De mannencollectie komt ook in de schappen van de flagshipstores van La Perla in Parijs, New York en Zürich. 

Verder onder meer de vestiging van Shoebaloo in Amsterdam, visual merchandising van Paul Smiths en een video van betaalmethode One Touch, die PayPal-dochter Braintree vorige week in Nederland lanceerde.

Volg RetailTrends Media ook Facebook en Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!