De Spaanse kledingretailer Mango voegt beeldherkenning toe aan zijn app om de verkopen via een mobiel apparaat te stuwen. De zogenoemde Scan & Shop-toevoeging wordt eerst uitgerold in de iOS-app van Mango.
Voor de uitbreiding heeft de retailer twee maanden intensief samengewerkt met een Spaanse app-ontwikkelaar. Gebruikers van de app kunnen nu Mango-producten in catalogi, advertenties of magazines scannen. Vervolgens brengt de app hen naar de productpagina in de webwinkel. Zij kunnen het product daar direct bestellen, of kijken of het filiaal in hun directe omgeving het product op voorraad heeft.
Volgens de retailer wordt dertig procent van al zijn online verkopen in 2014 via een mobiel apparaat gedaan. Dit percentage lag vorig jaar nog op tien procent. De Mango-app inclusief de Scan & Shop functie is inmiddels al 1,6 miljoen keer gedownload. Een Android-versie van de Scan & Shop functie verschijnt binnen afzienbare tijd.
Mango breidt app uit met beeldherkenning
Gepubliceerd op 8 december 2014 om 08:51
Reacties 0