Ophef rond kerstreclame van Jumbo

De reclamecampagne van supermarktketen Jumbo die afgelopen weekend van start ging zorgt voor de nodige ophef. Jumbo roept in een reclamespot van zo’n drie minuten op om voedselpakketten te schenken aan onder meer de voedselbank, maar maakt daarvoor onder meer gebruik van veel bekende Nederlanders.

Criticasters stellen op social media dat het geld beter direct aan de negen maatschappelijke organisaties waar Jumbo mee samenwerkt had kunnen worden geschonken. Hoewel zanger Lange Frans aangaf dat zijn bankrekening ‘flink was gespekt door Jumbo’, is er volgens de supermarktketen echter niet meer dan een onkostenvergoeding betaald. Daarnaast rechtvaardigt Jumbo de kosten van het maken van de spot en de uitzendkosten door te wijzen op de brede aandacht die voor het doel gevraagd wordt.

Klanten van Jumbo kunnen bij hun boodschappen coupons ter waarde van 1,50 tot 4,50 euro kopen, waarmee zij gerechten aan onder meer de voedselbank of Het Leger des Heils schenken. Het familiebedrijf vult elke twee gedoneerde gerechten aan met een derde gerecht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!