McDonald’s noteert opnieuw omzetdaling

McDonald’s heeft zijn verkopen in de Verenigde Staten in november met 4,6 procent zien dalen, de grootste maandelijkse krimp in tien jaar. Analisten hadden een daling van 1,9 procent verwacht.

De keten staat volgens Bloomberg in het thuisland onder druk van groeiende concurrentie, terwijl zijn reputatie als voordelige marktleider is verdwenen ten opzichte van bijvoorbeeld Burger King. In Europa lieten de verkoopcijfers een daling van twee procent zien, als gevolg van tegenvallende resultaten in Rusland, Frankrijk en Duitsland. Wereldwijd daalden de verkopen met 2,2 procent.

Om het tij te keren werkt McDonald’s naar eigen zeggen aan het verbeteren van zijn marketing en eenvoudiger menu. Daarnaast moeten kenners van lokale markten meer strategische beslissingen gaan nemen om consumenten beter aan te spreken.

“We doen het op alle fronten ondermaats", zei ceo Don Thompson eerder bij de presentatie van de derdekwartaalcijfers. Over het derde kwartaal werd dertig procent minder winst geboekt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, terwijl de omzet met vijf procent daalde naar zeven miljard dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!