Zalando lanceert op korte termijn een personal shoppingservice die lijkt op de diensten van The Cloakroom en Outfittery. Binnen zes maanden kunnen Duitse klanten gebruikmaken van personal shoppers van de etailer, zo laat een woordvoerder weten aan FashionUnited.

Het nieuwe bedrijfsonderdeel gaat vooralsnog door het leven als Curated Shopping, maar die naam is nog niet definitief. Zalando werkt momenteel met de stylisten aan het optimaliseren van de nieuwe website, die de dienst moet promoten. De webpagina zal klanten naar de personal shoppingservice op de hoofdpagina van Zalando verwijzen.

Wanneer het project in Duitsland positief geëvalueerd wordt wil Zalando het stap voor stap naar andere landen brengen. De etailer is inmiddels actief in vijftien Europese landen, waaronder Nederland.

De nieuwe dienst is volgens de woordvoerder interessant ‘voor een groot deel van zijn veertien miljoen klanten in Europa’. Waar The Cloakroom en Outfittery zich alleen op mannen richten, komt de personal shoppingdienst van Zalando ook beschikbaar voor vrouwen. “Ons grote voordeel is dat we toegang hebben tot ons volledige assortiment”, aldus de zegsman.