Chinese webwinkel verkoopt via chatservice

De Chinese webwinkelgigant JD.com zet een mobiele chatservice tussen bevriende consumenten in als verkooptool. JD.com startte onlangs met Paipai Weidian, een platform dat kleine retailers en individuele personen in staat stelt hun eigen mobiele webshop te creëren. Zij promoten de webwinkel vervolgens via mobiele chatsystemen.

Gebruikers van Paipai Weidan werken met de populaire chatapp WeChat, in China bekend als Weixin. Deze app heeft 468 miljoen actieve maandelijkse gebruikers. “Het sterkste punt aan de promotie van artikelen via de chatservice is dat dit vrijwel alleen tussen vrienden gebeurt. Hierdoor is het social proof”, aldus directeur Guo Bin van Tencent. “Consumenten nemen eerder advies aan van hun vrienden dan van onbekende gezichten van een retailer.” Tijdens de lancering is er voor 16,2 miljoen dollar verkocht via WeChat.

Paipai Weidian is ontstaan uit de samenwerking tussen JD.com en de Chinese online messaging- en gameontwikkelaar Tencent. De ontwikkelaar nam recent een belang van vijftien procent in JD.com. Naast kleine retailers kunnen chatters een eigen mobiele winkel openen in Paipai Weidian. Producten zijn vanuit het programma eenvoudig in te laden in een mobiele shop. Er zijn momenteel al ruim tienduizend consumenten die producten verkopen via het Paipai Weidian platform.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!