Lidl beschikt eind dit jaar over ruim 390 supers in ons land en stoomt volgend jaar door naar de vierhonderd. Begin dit jaar beschikte de discountketen nog over 375 filialen in Nederland.
Nog voor de jaarwisselingen worden er in Nijkerk en Dongen twee winkels geopend, wat de teller op 390 brengt. De keten was hier nog niet actief. “Volgend jaar wordt onze vierhonderdste vestiging een feit”, aldus een woordvoerder tegen Distrifood.
Sinds de Duitse retailer de Nederlandse markt in oktober 1997 betrad, opende de keten elk jaar gemiddeld circa 23 vestigingen. De discounter weet net als landgenoten als Aldi en textielketen KiK prijsbewuste Nederlandse consumenten aan te spreken, aldus managing director Frank Quix van Q&A Research Consultancy. Die strategie is haalbaar omdat Duitse spelers in hun thuismarkt vaak al groot zijn. “Zij zijn zo groot geworden omdat ze grote volumes in een hoge omloopsnelheid kunnen omzetten”, aldus Quix in het decembernummer van RetailTrends.
In het decembernummer van RetailTrends wordt de expansie van grote Duitse ketens naar ons land nader belicht. Het decembernummer van RetailTrends verschijnt eind deze week. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.
Lidl op weg naar vierhonderd supers
Gepubliceerd op 12 december 2014 om 00:00
Reacties 0