Amsterdamse klanten van G-Star kunnen vanaf dinsdag hun online aankopen per fiets laten bezorgen. Het Nederlandse denimmerk maakt daarvoor gebruik van fietskoerierbedrijf De Versnelling en de technologie van softwareleverancier Paazl.
De gratis extra bezorgdienst moet de online verkopen in aanloop naar de feestdagen stimuleren. Damesmodemerk Fab startte in oktober al met deze fietsbezorgservice, maar klanten betalen daar 4,95 euro extra. Waar Fab pakketten binnen drie uur bezorgt, belooft G-Star dat bestellingen voor vijf uur ’s middags nog dezelfde avond worden geleverd.
De fiets heeft volgens G-Star als voordeel dat die geen uitstoot produceert, geen lawaai maakt en een verstopping van de binnenstad voorkomt. ‘Met het oog op de sterke groei van e-commerce wordt pakketbezorging belangrijker en de behoefte aan een efficiënte en duurzame manier van bezorgen groter’, aldus het label.
In de Verenigde Staten test ook Amazon de inzet van fietskoeriers, meldt The Wall Street Journal. Drie bedrijven pikken orders vanuit het nieuwe magazijn in Manhattan om de pakketten binnen een uur bij de klant te bezorgen. Amazon wil er zo achter komen welk bedrijf het meest geschikt is voor deze snelle bezorgservice.
Reacties 0