Jumbo wil op termijn in zijn webwinkel naast food andere productcategorieën gaan aanbieden. “Dat we dat gaan doen, staat vast”, zegt e-commercedirecteur Roland van den Berg in het decembernummer van Emerce.
Dit plan is één van de redenen waarom de supermarktketen voor zijn webwinkel voor een .com-variant koos in plaats van een Nederlandse url. “De kortere versie biedt de mogelijkheid om in de toekomst andere zaken dan boodschappen onder één label te hangen. Denk aan een groter assortiment van bijvoorbeeld wijn of cosmetica, maar ook aan nieuwe productcategorieën”, aldus Van den Berg.
In 2017 is het online kanaal goed voor drie tot vijf procent van de omzet van de supermarktketen die over 2013 een omzet van 3,8 miljard euro boekte, voorspelt Van den Berg. Uiteindelijk heeft Jumbo volgens hem online een groter marktaandeel dan offline. “Mede omdat het nogal wat investeringen vergt en er uiteindelijk maar een paar spelers in staat zullen zijn om de consument online te bedienen.”
Jumbo.com wordt meer dan alleen boodschappen
Gepubliceerd op 16 december 2014 om 07:31
Reacties 0