Coolblue denkt al zijn verkooprecords te gaan breken tijdens de kerstperiode van dit jaar. In vergelijking met vorig jaar verwacht de Nederlandse etailer veertig procent meer omzet te boeken.
Coolblue stelt de verwachte forse omzetgroei onder meer te danken aan de gratis bezorging op zondag, die eerder dit jaar werd geïntroduceerd. Consumenten hebben er daardoor een ‘extra last-minute zondag bij’, stelt oprichter en directeur Pieter Zwart.
Tijdens de kerstperiode wordt twintig procent van de totale bestedingen online uitgegeven, stelt Q&A Research & Consultancy na onderzoek onder ruim duizend Nederlandse consumenten. Dat is een stijging van drie procentpunten ten opzichte van vorig jaar.
De totale bestedingen in de detailhandel zullen rond Kerst naar verwachting vijf procent hoger uitvallen. Enerzijds stijgen de gemiddelde bestedingen per gezin, terwijl ook meer mensen Kerst vieren. Van de ondervraagden viert 88 procent Kerst, tegenover 86 procent in 2013.
Reacties 0