OPEN32 introduceert achteraf betalen in de winkel

OPEN32 claimt een primeur voor de Nederlandse retail met de introductie van achteraf betalen in al zijn fysieke winkels. De modeketen werkt daarvoor samen met AfterPay, dat zijn achteraf betaalmethode voorheen alleen online inzette. “We zijn de allereerste die klanten bij de fysieke kassa achteraf laat betalen”, zegt marketingmanager Menno Dings van moederconcern B32 Groep tegen RetailNews.

Alleen klantkaarthouders kunnen op vertoon van een geldig identiteitsbewijs kleding op de pof kopen, geeft Dings aan. “We hebben namelijk wel hun gegevens nodig.” De kassa’s communiceren volgens hem met AfterPay en geven daardoor direct een positief of negatief advies voor de achteraf betaalmethode.

Klanten krijgen de digitale factuur binnen twee weken thuisgestuurd, waarna de betalingstermijn van veertien dagen ingaat. “Ze hebben dus al snel een maand de tijd om hun kleding te betalen”, geeft Dings aan.

OPEN32 speelt hiermee in op de klanten die hun aankopen moeten uitstellen omdat het salaris nog niet binnen is, maar de retailer wil ook de drempel voor aankopen verlagen. Voor klanten die bijvoorbeeld iets voor hun partner kopen, is het direct betalen volgens Dings met het oog op retourneren een struikelpunt. “Door klanten in de winkel achter te laten betalen kopen ze misschien sneller iets en kunnen wij de omzet verhogen.”

Online kunnen klanten al langer online betalen. OPEN32 probeert hen zowel online als mobiel en in de winkel dezelfde shopervaring bieden, zegt Dings. “Daar hoort bij dat men ook op eenzelfde voorkeurswijze wil betalen.”

AfterPay gaat komend jaar meer omnichannelconcepten lanceren met diverse landelijke retailketens, zegt ceo en oprichter Stefan van den Berg. Inmiddels maken anderhalf miljoen Nederlands regelmatig gebruik van zijn achteraf betaalmethode. Het platform concurreert onder meer met Klarna, dat klanten eerder al in fysieke winkels achteraf liet betalen. Daarvoor moesten zij hun aankoop echter via interactieve zuilen afrekenen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!