De Persgroep Nederland is met onder meer bol.com gestart met een pilot waarbij consumenten in een advertentiebanner op een website kunnen shoppen. De shoppable banner staat op de website van het Algemeen Dagblad en toont bezoekers producten van bol.com.
De techniek achter het zogenaamde shoplet-concept is bedacht en ontwikkeld door Senanga. De shoplet laat consumenten producten van bol.com kopen terwijl ze de website van het dagblad niet verlaten. Het product in kwestie wordt ter plekke in de geïntegreerde winkelmand van bol.com getoond.
Het is voor het eerst dat het gehele aankoopproces, inclusief de betaling, in een online banner plaatsvindt. Hiermee wordt de advertentie een kleine webwinkel. Met deze advertentiemogelijkheid wil Persgroep Nederland zijn digitale positie versterken, laat manager marketing advertising Willem-Albert Bol van de organisatie weten. “We zijn trots hier als eerste mediahuis mee de markt op te gaan, samen met Senanga en bol.com.”
Bol.com test in-banner shoppen
Gepubliceerd op 18 december 2014 om 08:19
Reacties 0