Bol.com introduceert omnichannel leesapp

Bol.com heeft met e-readingservice Kobo een leesapp gelanceerd waarmee consumenten e-books op zowel hun e-reader en tablet als smartphone kunnen lezen. De nieuwe app is beschikbaar voor iOS en Android en vervangt de bestaande leesapp van bol.com.

Met de gezamenlijke app hebben lezers via een e-reader van Kobo, hun tablet of smartphone toegang tot de aangeschafte e-books van Kobo en bol.com. De e-books, leesvoorkeuren en notities worden in de cloud opgeslagen. De app verschaft statistieken over het leesgedrag van de gebruiker, zoals de leessnelheid en verwachte tijd die nodig is om een e-book uit te lezen. Via een share-functie kunnen lezers via social media gedeelten uit het boek delen met hun vrienden.

De app is volgens beide partijen ontwikkeld als antwoord op de ontwikkeling dat lezers steeds vaker verschillende devices combineren. Zo wordt de e-reader vaak gebruikt onder digitale lezers, maar wordt onderweg steeds vaker gelezen via een tablet of smartphone. Uit eigen onderzoek van bol.com blijkt dat 66 procent van de lezers het papieren boek afwisselen met digitaal lezen via een e-reader, tablet of smartphone. “Wij verwachten dat de markt digitaal lezen in Nederland en België de komende jaren nog sterk zal groeien en in 2018 vijftig procent van de verkochte fictieboeken een e-book is”, voorspelt directeur Daniel Ropers van bol.com.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!