‘Connected’ paskamer biedt retailer extra inzichten

Avanade heeft een connected fitting room ontwikkeld die retailers onder meer laat zien welke items het meest gepast worden. Op deze manier kan het inkoopgedrag van de retailer worden aangepast naar de wensen van de consument, aldus de ontwikkelaar.

De paskamer is uitgerust met een server die alle RFID-tag identificatie beheert. De server verzamelt informatie over bijvoorbeeld de duur, artikelen, verzoeken en responstijd per paskamersessie. Dit maakt het volgens Avanade mogelijk om rapporten, statistieken en analyses op te stellen om het winkelgedrag van consumenten in kaart te brengen.

Paskamers blijven volgens Avanade grotendeels onaangetast door de aanzienlijke vooruitgang in de retailtechnologie. Zijn nieuwe paskamer maakt gebruik van een combinatie van digitale capaciteiten om consumenten een aantrekkelijkere winkelervaring te geven. Het is gebouwd met vier componenten: een touchscreen, een app, een server en de cloud.

Klanten kunnen in de paskamer onder meer kledingstukken vinden of aanbevelingen voor matchende kledingstukken krijgen. Daarnaast kunnen ze via het touchscreen nieuwe maten, kleuren en items vragen, waarna een winkelassistent deze komt brengen. Het personeel krijgt de aanvraag binnen via dezelfde app die de winkelmanager inzicht geeft in de resultaten van de paskamers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!