Fysieke etailers en Nike women’s only

Een dozijn online spelers die opduiken in de winkelstraat en een vestiging van sportretailer Nike die volledig gericht is op vrouwen passeerden op onze social media-kanalen.

Ruim twee op de drie webwinkels in ons land heeft interesse in een stenen winkel, zo bleek uit onderzoek van vorig jaar. Maar om fysiek aanwezig te zijn is een permanente winkel niet de enige optie. Twaalf voorbeelden van fysieke etailers in de wekelijkse Facebook-rubriek 12x.  

Nike mikt met zijn vestiging in Newport Beach, Californië op vrouwelijke consumenten. De experience store beschikt naast sportkleding en –attributen over een fitnessstudio. Daarnaast kunnen bezoekers er terecht voor workshops en yogalessen.

Chongqing staat niet te boek als retailstad en SND is geen internationale speler, maar de modezaak in de Chinese metropool mag er absoluut zijn. Bekijk hier waarom.

Verder op Facebook twaalf hoogtepunten van 2014, een oliebollendrive-in in Cothen, het afscheid van de bekendste supermarktmanager van Nederland en de onderwaterwinkel van Sony in Dubai.

Op Pinterest was aandacht voor beautyretailer Desirée Parfums. In de stijlvolle vestiging in Milaan worden shoppers geholpen bij hun zoektocht zijn naar een bepaald parfum door middel van de winkelinrichting. Volgens Desirée Parfums zijn er zeven geurtypen en daarom staan de producten gerangschikt op hun aroma. De parfumflesjes zijn niet voorzien van een etiket. Een winkelmedewerker loodst de klant langs de verschillende geuren en helpt bij het maken van de juiste keuze. Pas bij de kassa ontdekt de shopper met welk parfum ze naar huis gaan.

Verder onder meer de kleurrijke surfstore van Brave New World, fruitige visual merchandising van Moschino in Milaan en visafdeling van DekaMarkt die zo uit een foodcourt lijkt te komen.

Volg RetailTrends Media ook Facebook en Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!