Kunst van Apple en draagbare technologie

Apple Stores omgetoverd tot kunstgaleries en wat shoppers zien in ‘wearable tech’ kwamen afgelopen week voorbij op onze social media-kanalen.

Consumenten kunnen in de winkels van Apple kunstwerken bewonderen die met één van de apparaten van het technologieconcern zijn gemaakt. Van foto’s en tekeningen tot films, gemaakt met de iPhone, iPad of iMac. 

McDonald’s probeert met zijn formule The Corner een nieuwe kant van zichzelf te laten zien. Het nieuwe restaurant lijkt in niets op de fastfoodzaken die over de hele wereld te vinden zijn. Op Facebook een impressie van The Corner, waar consumenten onder meer salades en koffie van barista's vinden.

Verder de twaalf leukste advertenties van 2014 , een verrassende schoenpresentatie in de Romeinse flagshipstore van Ruco Line en de opmars van het theetijdperk.

Op Pinterest was afgelopen week aandacht voor de kleurrijke fashionretailer Paul Smith. Het Britse luxelabel richt elke winkel totaal anders in om de diversiteit van de collecties te benadrukken. In de Zuid-Afrikaanse winkel knallen de kleuren shoppers tegemoet.

Consumenten zien wel iets ‘wearable tech’ als een smartwatche en Google Glass, blijkt uit deze infographic. Acht miljoen Britten maakt bijvoorbeeld al gebruik van de mogelijkheden die op de markt zijn, zoals een fitnesstracker. Consumenten vinden de wearables aantrekkelijk omdat ze zich er onder meer intelligenter door voelen.  

Verder storytelling van fashionretailer Boden, visual merchanding van Marks & Spencer en vijf keer het bewijs waarom supermarktketen Ole weet wat goed storedesign is.

Volg RetailTrends Media ook Facebook en Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!