Intergamma heeft een nieuw betaalsysteem in de webwinkels van Karwei en Gamma ingevoerd om de conversie te verbeteren. De doe-het-zelfformules zagen te veel klanten afhaken tijdens betaalproces en hopen dat met een ander systeem een halt toe te roepen.
De nieuwe betaalomgevingen zijn helemaal uitgevoerd in de look en feel van de webwinkels, wat het vertrouwen van consumenten moet bevorderen. Daarnaast kunnen betalingen via smartphones en tablets voortaan naadloos worden verwerkt. Intergamma werkt voor het systeem samen met betaalleverancier Adyen. De partijen trekken daarnaast samen op om een zogenoemde connected store voor de ketens te ontwikkelen. Daarbij wordt op de winkelvloer gebruik gemaakt van zuilen, tablets en smartphones om de verkopen te bevorderen.
In een aantal vestigingen van de bouwmarktketens vinden pilots plaats met de bestelzuilen. In het proces naar crosschannel retailen werkt het concern met cycli van acht weken, liet e-commercemanager Laurens Miedema eerder weten. Dat snelle schakelen is noodzakelijk, aldus Miedema. “Tegenwoordig kan je niet meer iets neerzetten en er tien jaar niets meer aan doen.”
Intergamma integreert nieuw betaalsysteem
Gepubliceerd op 14 januari 2015 om 00:00
Reacties 0