Ontwikkelaar Aerohive heeft twee apps gelanceerd waarin wifi en iBeacons zijn geïntegreerd en die retailers in staat stellen klanten een persoonlijke shoppingexperience te bieden. Door de koppeling van wifi en beacons kunnen retailers klanten bijvoorbeeld gemakkelijker persoonlijke aanbiedingen doen of een loyaliteitsprogramma onder de aandacht brengen.
Aerohive heeft de zogenoemde HivePass-app in samenwerking met Passforce ontwikkeld. Met deze app kunnen retailers digitale klantenpassen creëren en desgewenst aanpassen. In de winkel kunnen klanten worden herkend en benaderd met bijvoorbeeld persoonlijke aanbiedingen. Omdat de spaarpunten op de digitale pas worden bijgeschreven, hoeft er geen aparte loyaliteitsapplicatie worden ontwikkeld.
Daarnaast is met Magnet Systems de Endless Aisle-app gelanceerd, die de look en feel van de specifieke locatie van de retailer aanneemt. Klanten kunnen er productinformatie mee bekijken die is afgestemd op hun behoefte en tevens QR-codes scannen. Daarnaast hebben ze inzicht in de voorraad, kunnen ze om advies vragen en locatiegebaseerde berichten ontvangen.
Wifi en beacons geïntegreerd voor betere winkelervaring
Gepubliceerd op 21 januari 2015 om 00:00
Reacties 0