Verpakkingsleverancier Bunzl Retail & Industry werkt aan Smartix, een intelligente verpakking die gebruikmaakt van NFC-technologie. Door de contactloze communicatiemethode kunnen etailers na bezorging van een pakket in contact komen met de ontvanger.
Bij ontvangst van het Smartix-pakket scant de consument met zijn smartphone een NFC-label op de verpakking. Hiermee komt hij op een persoonlijke en beveiligde webpagina. Hier kan hij betalen, het retourproces starten of een review achterlaten.
Daarnaast biedt het nieuwe verpakkingsconcept retailers mogelijkheden om de aankoopervaring te personaliseren. Alle marketingtools die via de normale webpagina van de retailer ingezet kunnen worden zijn ook op de SmartiX-app aanwezig. Zo zijn er mogelijkheden voor cross- en upselling, het aanbieden van vouchers en loyaltyprogramma’s en koppelingen met social media.
Bunzl trekt voor de ontwikkeling van Smartix op met ontwikkelaar Ideatics. Beide partijen werken momenteel met een aantal pilotklanten aan de verdere ontwikkeling van het concept.
Pakket met NFC-technologie in de maak
Gepubliceerd op 21 januari 2015 om 12:54
Reacties 0