HelloFresh wars van voorraadbeheer

HelloFresh bezorgt wekelijks tienduizenden dozen met levensmiddelen die pas op het laatste moment door leveranciers geleverd worden. Zelfs het verpakkingsmateriaal ligt niet op voorraad, laat head of operations Olaf Vreeburg weten in het januarinummer van EtailTrends. “We hebben een vrij klein team en willen ons niet bezighouden met voorraadbeheer en dergelijke.”

HelloFresh heeft zijn leveranciers geselecteerd op hun vermogen om mee te groeien, zegt Vreeburg. Zij ontvangen de recepten van HelloFresh weken van tevoren inclusief een indicatie over het verwachte volume, maar komen desondanks soms voor uitdagingen te staan. “We hebben wel eens weken met een groei van twintig procent gehad”, aldus de head of operations.

HelloFresh ziet het werken zonder voorraad als een welkom neveneffect van het gekozen concept. Zo is het lastig om vers artikelen op voorraad te houden, zegt Vreeburg. De retailer kiest er bewust niet voor om bijvoorbeeld zalm in grote volumes in te kopen en naar behoefte te ontdooien. “Wij willen kwaliteit en versheid bieden.”

Ook de van oorsprong Belgische webshop Vente-Exclusive.com koopt de artikelen pas in op het moment dat alle orders geplaatst en geconsolidideerd zijn. Vreeburg en marketingdirecteur Tobias Tousseyn van Vente-Exclusive.com gaan in EtailTrends 1 in op de nodige voorbereiding en afstemming met leveranciers die deze werkwijze vergt. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!