Een dozijn voorbeelden van nieuwe technologie binnen retailland en de opkomst van foodtrucks kwamen voorbij op onze social media-kanalen.
In de wekelijkse rubriek 12x was afgelopen week aandacht voor een dozijn nieuwe technologische snufjes voorbij, die handig zijn voor retailers. Zo ontwikkelt de Hogeschool van Amsterdam een virtuele tour door een winkel met Google Cardboard waarbij smartphones veranderen in virtual reality-bril. Met de bril wandelen gebruikers in zes 3D-scènes door de byAMFI Statement Store van de hogeschool zelf.
Een winkelopening? IKEA, wie anders, weet in Kroatië bij voorbaat al aandacht te trekken. De Zweedse meubelketen gaf journalisten vooraf een ‘sneak preview’ van de nieuwe winkel door hen een kijkdoos te sturen.
Verder kwam de videochat met een persoonlijke adviseur van het Nederlandse modemerk Oger voorbij, evenals de opening van de vijfhonderdste Jumbo, winkelbeeld van foodformule Sla en de covers van de nieuwste RetailTrends en EtailTrends.
De komende twee jaar gaat gemeente Amsterdam experimenteren met foodtrucks. Wat levert zo’n foodtruck eigenlijk op aan inkomsten? En wanneer zijn de rijdende eetkramen ontstaan? In deze infographic op Pinterest zijn het antwoord.
Nederland is met Bag&Buy in Utrecht bijna zover, maar wereldwijd zijn al meer verpakkingsvrije retailconcepten gelanceerd. Berlijn bijvoorbeeld kent de supermarkt Original Unverpackt, waar klanten de gewenste producten in glazen potten aanschaffen. De hoeveelheid van die producten kunnen ze zelf bepalen, zodat voedselverspilling zoveel mogelijk beperkt blijft.
Verder tien trends waar merken in 2015 rekening mee moeten houden en visual merchandising in de vestiging die Adidas aan zijn sneaker Superstar wijdt.
Reacties 0