PayPal gaat de retourkosten vergoeden van orders die via de betaalleverancier zijn afgerekend. “We hopen hiermee zoveel mogelijk barrières weg te nemen voor het online shoppen”, aldus directeur Eelco van Wijk van PayPal Benelux.
56 procent van de Nederlandse webshoppers vindt dat het vergoeden van retourzendingen een standaardservice binnen de etail zou moeten zijn, zo blijkt een recent onderzoek van Ipsos. Daarnaast geeft het merendeel van de respondenten aan dat deze vergoeding voor hen een doorslaggevende factor is bij de keuze of zij een product online of in de winkel aanschaffen.
“Mensen vinden het onprettig om alles vooraf te moeten betalen als ze iets op internet kopen, maar zijn ook bang voor de retourkosten als het product om wat voor reden toch niet bevalt”, stelt Van Wijk. Daarom introduceerde PayPal afgelopen november al achteraf betalen en start de betaalprovider nu met het vergoeden van retourkosten.
PayPal, die de service eerder in onder meer Frankrijk, Spanje, Italië, Polen en Zweden heeft geïntroduceerd, vergoedt de kosten van de retourzendingen tot een maximum van dertig euro per keer. Klanten kunnen daarnaast maximaal twaalf keer per jaar van de dienst gebruikmaken. Om aanspraak te maken op de vergoeding, dienen zij hun aankoop- en verzendbewijs per e-mail naar PayPal te sturen, waarna het betreffende bedrag binnen tien dagen op het PayPal-account wordt bijgeschreven.
PayPal vergoedt retourkosten Nederlandse klanten
Gepubliceerd op 27 januari 2015 om 00:00
Reacties 0