Duitse webwinkels in het rood door retouren

Duitse webwinkels in het rood door retouren

Veel kleine Duitse webwinkels verwachten dit jaar in het rood te komen doordat ze tijdens de coronacrisis veel meer spullen retour krijgen. Dat blijkt uit een enquête van de Händlerbund onder 220 respondenten.

59 procent van de ondervraagden denkt verlies te lijden. Dat komt deels door zogenoemde funshoppers, die producten bestellen zonder dat ze van plan zijn om die te houden. Na een paar dagen sturen ze de spullen weer terug. Bijna een derde ervan is zo beschadigd dat er niets anders opzit dan ze voor een lagere prijs aan te bieden. Twee op de drie verkopers heeft daarmee te maken.

Uit het onderzoek blijkt dat DHL verreweg de populairste koeriersdienst is. 84 procent van de respondenten maakt gebruik van DHL. Op ruime afstand volgen Deutsche Post en DPD.

Reacties 1


Hbm Van Thiel 19 okt, 16:12

Dat geldt absoluut ook voor de Nederlandse markt, waar online shoppen wat verder is doorgevoerd. De grote spelers als Bol en Coolblue kunnen dit grotendeels afwentelen op hun 'partners' dankzij hun platform structuur. Maar middenmotors als Fonq en BCC zijn veel gevoeliger. Om van kleinere spelers nog maar te zwijgen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!