House of Hoops en de knipoog van Only for Men

Een pop-upstore van Nike en Foot Locker en de knipoog van Only for Men naar Suitsupply kwamen afgelopen week voorbij op social media.

Only for Men liet op de Webwinkel Vakdagen weten succes te boeken met de winkels die open zijn wanneer mannen winkelen. Oprichter Piet Feenstra liet daarbij eveneens weten dat de mannenmodeketen een hekel heeft aan hoge huren en zelfs meer uitgeeft aan marketing. Concurrent Suitsupply ondervindt daar de gevolgen van.

De Dubai Mall werd al in 2008 geopend, maar is nog altijd één van de grootste winkelcentra ter wereld. Het winkelcentrum heeft een totale oppervlakte van meer dan een half miljoen vierkante meter. In de wekelijkse Facebook-rubriek 12x een rondje door de Dubai Mall, met onder meer aandacht voor zijn waterval, aquarium en retailers als Prada, EyeZone en Kurt Geiger.

Een sneeuwstorm van mogelijk een historische omvang. Dat lieten Amerikanen zich niet twee keer zeggen. De omvang bleek achteraf wel mee te vallen, maar toen waren de supermarkten al leeg. Vooral in New York sloegen de inwoners aan het hamsteren.

Verder op Facebook de nieuwe winkel van Apple, een opmerkelijke commercial van Toolstation en een cartoon over V&D.

Op Pinterest kwam afgelopen week een inkijkje in de pop-upstore van Nike en Foot Locker voorbij, die onlangs zijn deuren opende in New York. Het zogenoemde House of Hoops beslaat maar liefst 5100 vierkante meter en staat naast het bekende Madison Square Garden. In het kader van het naderende NBA’s All-Star Weekend staat de tijdelijke winkel volledig in het teken van basketbal.  

Met tien eenvoudige tips gaat elke fanpage op Facebook viral, belooft ontwikkelaar Clicklabs. In deze infographic staan tien manieren om een pagina onder de aandacht van een grote groep consumenten te brengen en meer handige weetjes. 

Verder onder meer de conceptstore van fashionlabel YAYA in Amstelveen, een video van de 3D-mirror van Modiface waarmee consumenten virtueel make-up kunnen testen en artisan foodretail van Chez Dodo.

Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!