Björn Borg verkoopt zijn nieuwe kledingcollectie via een online videogame waarbij shoppers hun karakter aankleden met artikelen uit die collectie. Daarvoor is een 'liefdevolle variant' van de first person shooter ontwikkeld, zegt marketingdirecteur Lina Söderqvist. "Hiermee willen we zowel gamers als shoppers een hele nieuwe ervaring aanbieden."
Consumenten kunnen de game gratis spelen via www.firstpersonlover.com. Op deze site vinden ze naast de game de bijbehorende webwinkel. Daar kunnen zij de artikelen uit de collectie direct bestellen.
Retailers uit binnen- en buitenland zetten gamification steeds vaker in om shoppers te bereiken. Zo lanceerde Target met Google zes online minigames en kan winkelend publiek in een Drachtens winkelcentrum een game op een interactieve winkelruit spelen. Alle consumenten zijn volgens deskundige Horst Streck vatbaar voor het competitie-element dat gamification biedt. “We houden van competitie, van de beste willen zijn, van ons meten met anderen. Games bieden die uitdaging.”
Björn Borg verkoopt nieuwe collectie via game
Gepubliceerd op 3 februari 2015 om 09:22
Reacties 0