De omzet van Nederlandse supermarkten is in januari met 2,6 procent toegenomen ten opzichte van dezelfde maand in 2014. De groei is vooral het gevolg van een stijging van de gemiddelde waarde per kassabon, heeft marktonderzoeker GfK berekend.
De gemiddelde waarde per kassabon lag in de januarimaand op 22,45 euro. Dat is 1,7 procent meer dan in dezelfde maand het jaar ervoor, toen dit 22,09 euro was. In elke week van de afgelopen maand was een omzetgroei te zien, waar week één en week vijf aan kop gingen. Toen steeg de waarde van de kassabon met respectievelijk zeven en 3,8 procent.
Over 2014 zagen supermarkten hun omzet ten opzichte van 2013 met 0,1 procent krimpen naar 33,28 miljard euro. Het vierde kwartaal kende echter een groei van 0,4 procent, die afgelopen maand heeft doorgezet, aldus GfK.
Supers houden omzetgroei vast
Gepubliceerd op 5 februari 2015 om 13:01
Reacties 0