De nieuwste aanwinst van Camper en een dozijn winkelplafonds sierden afgelopen week de social media-kanalen van RetailTrends Media.
Het storedesign van de nieuwste Camper-winkel komt nooit overeen met die van eerdere vestigingen. “De wereld wordt steeds meer eenduidig en saai”, aldus ceo Miguel Fluxá van de Spaanse schoenenketen. “Daarom denken we het interessant is voor het merk en de steden om verschillende designs te kiezen.” De nieuwe winkel in hartje Milaan bestaat louter uit houten planken, die in vakken van 32 bij 32 centimeter zijn opgedeeld.
Het plafond is zelden het mooiste component van de winkel. Dat geldt echter niet voor vestigingen van bijvoorbeeld Aesop, Starbucks en Dodo. Deze en negen andere retailers vullen de wekelijkse Facebook-rubriek 12x, waarin afgelopen vrijdag aandacht was voor winkels van het hoogste niveau.
Verder op Facebook aandacht voor de verswinkel van Albert Heijn, de oplaadpaal bij Jumbo, een inhaker van Hornbach op concurrent Gamma en de leukste advertenties van januari.
Op Pinterest was afgelopen week Bubble&Stitch uit Amsterdam te vinden. Dit concept biedt vanuit een onbemande winkel consumenten de mogelijkheid om hun kleding te laten stomen, wassen, strijken en repareren. Daarbij maakt de start-up volop gebruik van de huidige technologie. Klanten melden zich online of via de app aan en laten hun kleding achter in een kluisje. Omdat de deuren van de lockers zijn uitgerust van een NFC-chip, weten de initiatiefnemers welke kluizen in gebruik zijn. Nadat de producten zijn opgehaald, worden ze gefotografeerd en gekoppeld aan de online account van de klant. Voordat de producten worden gestoomd, krijgt het label een kleine barcode. “Traditionele stomerijen werken nog met bonnetjes, maar die kunnen worden kwijtraken. Op deze manier wordt dat voorkomen”, aldus medeoprichter Maurits Tiethoff tegen RetailNews.
De Britse herenmoderetailer Hardy Amies heeft in de beroemde Londsense straat Savile Row een nieuwe brandstore geopend. Savile Row ligt in de wijk Mayfair, waar sinds het begin van de achttiende eeuw beroemde kleermakers gevestigd zijn. Vandaar de bijnaam ‘the golden mile of tailoring’. De strak vormgegeven winkel ademt een sfeer van zowel een industriële als klassiek Britse stijl, zodat Hardy Amies artisan retail in een modern jasje steekt .
Verder onder meer zes keer lente in etalages, hoe Tesco zijn dille in de supermarkt vers houdt en een infgraphic met 27 marketingstrategieën die hun effectiviteit bewezen hebben.
Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.
Reacties 0