De invloed van kleur op klantgedrag

Negentig procent van de informatie die ons brein opneemt, is visueel en visuele data wordt volgens onderzoekers zestigduizend keer sneller verwerkt dan tekst. Kleurgebruik is daarbij een facet dat retailers en marketeers niet mogen vergeten, blijkt uit deze infographic van webanalyticsbureau KISSmetrics. Wie bijvoorbeeld een aanbieding onder de aandacht wil brengen, moet veel oranje gebruiken. Dat prikkelt namelijk de koopknop. Dit advies en meer weetjes over kleur zijn te vinden in deze infographic.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!