Bubble&Stitch opent ‘24/7’ stomerij

Bubble&Stitch heeft na een pilotperiode in Amsterdam een onbemande winkel geopend waar consumenten te allen tijde gebruik kunnen maken van een stomerijservice. De initiatiefnemers rijden twee keer per dag langs om de producten op te halen voor reiniging, vertelt medeoprichter Maurits Tiethoff aan RetailNews.

Consumenten die gebruikmaken van de service, melden zich aan via de app of de website. Vervolgens leggen ze hun kleding in kluizen in de winkel. “Omdat de deuren van de lockers zijn uitgerust van een NFC-chip, weten we welke kluizen in gebruik zijn”, aldus Tiethoff. Nadat de producten zijn opgehaald, worden ze gefotografeerd en gekoppeld aan het online account van de klant, de zogenoemde Closet 2.0. “Dat geeft ons inzicht in welke producten vaak worden gebracht en wat eventuele speciale wensen zijn.” 

Voordat de producten worden gestoomd, wordt het label voorzien van een kleine barcode. “Traditionele stomerijen werken nog met bonnetjes, maar die kunnen worden kwijtraken. Op deze manier wordt dat voorkomen”, legt hij uit. Als de gereinigde kleding weer in een locker is gelegd, ontvangt de klant een bericht met het nummer van de kluis waarin hij zijn kleding terugvindt. Bij de meeste producten is dat na twee werkdagen.

Naast de stomerijservice biedt Bubble&Stitch kledingreparatie en een was-, strijk- en vouwservice aan. Daarnaast geldt er binnen de Randstad een gratis haal- en brengservice. “En we houden een pilot met de Rabobank, waarbij medewerkers van een kantoor in Katwijk hun vieze kleding ter plekke in lockers kunnen leggen.” In kantoorgebouwen The Oval Tower op de Amsterdamse Zuidas zijn al lockers van het concept te vinden.

Dit jaar wil Bubble&Stitch meerdere winkels in Amsterdam openen. “Met vastgoedpartijen kijken we naar geschikte locaties, maar het is nog een uitdaging om die te vinden. We hebben namelijk maar dertig effectieve vierkante meter nodig en veel panden zijn een stuk groter.” Daarnaast zien Van Tiethoff en medeoprichter Niels Pols mogelijkheden in een shop-in-shopconcept met supermarkten. “We merken dat supermarktketens daar wel iets in zien, maar er zijn nog geen concrete afspraken. Bovendien vragen ze vaak om landelijke dekking en zover zijn we nog niet.”

Bekijk Bubble&Stitch op Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!