De typische Action-cultuur en de Action-formule zijn grensoverschrijdend en in alle landen hetzelfde. De trainingen van het personeel zijn daarom overal gelijk, met uitzondering van de wet- en regelgeving. Dat zegt directeur winkeloperaties Hajir Hajji in het thema Personeel & Opleiding van het februarinummer van RetailTrends.
Action ging vorig jaar van start met de Action Academy om leidinggevenden in de winkels en distributiecentra te trainen. De trainingen zijn ontwikkeld en worden uitgevoerd door OVD Opleidingen Retail en richten zich volgens Hajji op gedrag en de waarden van Action. “Zo streven we naar uniformiteit en borging in werkwijze en gedrag”, stelt zij.
Action heeft vorig jaar ruim honderd winkels geopend, waaronder in België, Frankrijk en Duitsland. Dus heeft de retailer in het buitenland veel nieuwe medewerkers mogen verwelkomen. De werkwijze van de Action Academy is volgens Hajji echter cultuuroverstijgend. “Dat levert internationaal een eenheid in processen op.”
Elke leidinggevende die bij Action komt werken wordt getraind. Voor een nieuw filiaal worden eerst alle leidinggevenden getraind, waarna drie maanden na de opening een opleidingscyclus start zodat mensen volgens een vaste planning van elkaar opvolgende modules, structureel getraind worden. Bij de retailer draait alles om people management, stelt opleidingsadviseur Silvia van Echteldt van OVD. “Om de manier waarop je als leidinggevende bij Action mensen aanstuurt en welke processen en werkwijzen Action overal volgt.”
Action gaat in RetailTrends 2 samen met OVD dieper in op de Action Academy. Zo heeft OVD inmiddels ook al trainingen ontwikkeld en uitgevoerd voor het hoofdkantoor. RetailTrends verschijnt aan het eind van deze week. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0