Albert Heijn op de vingers getikt om spaaractie

Albert Heijn heeft zijn klanten misleid bij de landelijke spaaractie voor kristalglas. Dat stelt de Reclame Code Commissie na klachten van klanten, die dachten dat ze voor echte kristallen glazen spaarden.

In werkelijkheid ging het niet om kristallen glazen, maar om kristalglazen glazen. Albert Heijn zou met de aanduiding kristalglas te veel voorkennis verondersteld hebben bij de klant. De reclame is daarmee ‘in strijd met het bepaalde in artikel 7 NRC’, aldus de Reclame Code Commissie. Omdat de commissie geen sancties op kan leggen wordt de supermarktketen alleen aanbevolen ‘om niet meer op dergelijke wijze reclame te maken’.

Albert Heijn zal zelf niets meer veranderen aan de inmiddels afgelopen actie, die naar eigen zeggen een groot succes was. Klanten konden bij inwisseling van veertig zegels voor enkele euro’s een set glazen van Vivo, de goedkopere lijn van Villery & Boch, aanschaffen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!