Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Business of Fashion, Research Farm, The Telegraph, Mail Online en Time.
De wedergeboorte van Levi Strauss
Levi’s opende afgelopen zaterdag een tweede vestiging in Amsterdam. Maar ’s werelds oudste en grootste denimmerk probeert niet alleen in ons land een antwoord te geven op de moordende concurrentie. Hoe zien de plannen van Levi’s eruit?
Bron: Business of Fashion http://bit.ly/1DMOQTI
Aldi slachtoffers
In Nederland is de groei van Aldi al een tijdje gestagneerd, maar in veel andere landen wordt nog met grote ogen naar de Duitse discounter gekeken. Zo heeft Aldi ook de Britse markt volledig op zijn kop gezet, met alle gevolgen van dien.
Bron: Research Farm http://bit.ly/1vI4XRp
Big secret
Alles aan het jaarlijkse catwalkfeest van Victoria’s Secret is groot, maar het zijn de slankste modellen die de nieuwste collecties tonen. Waar blijven toch de setjes voor de plus-sized dames? Duizenden vrouwen hebben een petitie op Change.org getekend voor XL-maten in het assortiment.
Bron: The Telegraph http://bit.ly/1vqhWRN
Vijftig tinten duct tape
De Britse doe-het-zelfketen B&Q verwacht flinke garen te spinnen bij de film Fifty Shades of Grey. Daarin worden onder meer touwen, kettingen en duct tape gekocht voor SM-spellen. En laat B&Q die producten nu net in zijn assortiment hebben. De memo met instructies naar bijna 21 duizend personeelsleden moest natuurlijk wel uitlekken.
Bron: Mail Online http://dailym.ai/1yw2FPN
Sneeuwstormloop
De Verenigde Staten ging afgelopen tijd gebukt onder een flinke laag sneeuw. Maar dat gold niet voor veel retailers, voor wie het slechte weer allesbehalve slecht nieuws was. Zo werden de supermarkten van Whole Foods in no-time leeggehaald. Wie profiteren er van een sneeuwstorm?
Bron: Time http://ti.me/1MiTyfG
Reacties 0