Het Belgische JBC vervangt zijn traditionele kassascanner, waardoor medewerkers de kledingstukken niet meer één voor één hoeven te scannen. Klanten leggen hun artikelen op de kassa waarna zij direct de totaalprijs zien. "Zo wordt de wachtrij korter", aldus winkelmanager Marco Seiffermann.
Daarnaast opent er automatisch een tweede kassa wanneer er meer dan drie klanten in de rij staan. De retailer wil de wachtrij aan de kassa hiermee verkorten.
Naast het nieuwe kassasysteem laat de kledingketen zijn klanten sinds kort winkelen in de eigen webwinkel. Hiervoor werkt JBC samen met softwarebedrijf Digitopia. Als een klant zijn kledingmaat in de winkel niet vindt, kan hij deze via een scherm in de winkel zelf bestellen en betalen. Vervolgens kan hij de broek thuis of in de winkel laten leveren.
Verkopers krijgen ook de beschikking over een tablet. Hiermee kunnen zij de klant benaderen en hen foto’s tonen van alle kleding die in de winkel of in de internetshop verkrijgbaar is.
Reacties 0