Christine le Duc heeft aan de Meent in Rotterdam zijn eerste flagshipstore op een A-locatie geopend. Dat is tevens de eerste winkel die is voorzien van de nieuwe huisstijl van de erotiekketen, die openheid moet uitstralen.
Voorheen koos de keten voor zijn winkels voor B-locaties zodat klanten vrij anoniem hun aankopen konden doen. Met de A-locatie en vernieuwde winkelformule wil de retailer naar eigen zeggen de maatschappelijke taboes rond erotiek doorbreken. Daarnaast richt Christine le Duc zich voortaan vooral op vrouwen. Naar eigen zeggen is 61 procent van het klantenbestand vrouw.
“Het nieuwe concept draait om verleiding en beleving", aldus commercieel manager Deborah van Dijk. Klanten kunnen bijvoorbeeld de producten vasthouden en voelen hoe ze werken. “Daarnaast geven adviseuses hen persoonlijk advies.”
Christine le Duc is evenals erotiekketen Pabo onderdeel van Beate Uhse. Ook Pabo heeft een nieuwe winkelconcept ontwikkeld, dat beter moet aansluiten bij vrouwelijke consumenten. Dat was een noodzakelijke ommezwaai, zei directeur category management Audrey van Ham vorig jaar in RetailTrends. “We beseffen dat onze toekomst bij hen ligt.”
Christine le Duc betrekt eerste vlaggenschip op A-locatie
Gepubliceerd op 17 februari 2015 om 00:00
Reacties 0