Starbucks van start met abonnementsmodel

Starbucks heeft een nieuwe bezorgdienst voor zijn premium koffiemerk geïntroduceerd in de Verenigde Staten. Klanten kunnen zich aanmelden bij de retailer om maandelijks een zak koffiebonen te ontvangen vanuit de onlangs geopende branderij in Seattle.

Starbucks opende in december een nieuw vlaggenschip in zijn thuisstad, waar klanten koffie kunnen drinken terwijl ze het complete brandproces bekijken. De branderij moet het aanbod Reserve-koffie de komende jaren verdubbelen. In het eerste jaar wordt er naar verwachting 1,4 miljoen pond koffie geroosterd, voldoende om alle verkooppunten te bevoorraden.

Klanten kunnen de koffie nu dus ook via een abonnementsmodel thuis ontvangen. Voor een zak van zo’n 250 gram koffiebonen betalen ze eenmalig 24 dollar (21 euro) of 288 dollar per jaar. Eerder werd al bekend dat Starbucks dit jaar start met het bezorgen van koffie. De filialen van Starbucks worden zelf verantwoordelijk voor de bezorging.

RetailTrends